Психологічна служба ,,,
Задачі психологічної служби школи:
- створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівськомуколективі;
- створення умов для формування у дітей мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
- у профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини;
- профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
- психологічне забезпечення допрофільного та профільногонавчанняучнів;
- психологічний супровід випускників до та під час зовнішньогонезалежногооцінювання.
Основнимивидами діяльності психологічноїслужби школи впродовж навчального рокує:
Психодіагностика - головне завдання цього напрямку полягає в оцінюванні психології та поведінки дітей у школі, складанні їх кваліфікованої психологічної характеристики, що базується на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження.
Для забезпечення цих завдань шкільний психолог проводить такі діагностичні дослідження:
Ø вивчення особливостей адаптації першокласників до навчання у школі та виявлення причин дезадаптації;
Ø дослідження розвитку інтелектуальних здібностей учнів,тестування з метою виявлення академічних інтересів та нахилів учнів молодшої школи;
Ø психодіагностика з метою вивчення адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі, вивчення мікроклімату в колективі, структури взаємодії, та розробка рекомендацій по його покращенню;
Ø виявлення інтелектуальної обдарованості учнів;
Ø психодіагностика дітей, що мають ознаки шкільної дезадаптації (зниження успішності, порушення поведінки, емоційна напруженість);
Ø вивчення здібностей та інтересів учнів з метою їх профорієнтації та визначення з вибором профільного предмету;
Ø проведення анкетування учнів, які обрали профільні предмети;
Ø вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів рівня розумового розвитку з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;
Ø діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;
Ø діагностика готовності до навчання в школі майбутніх першокласників.
Проводяться профілактично – просвітницькі заняття серед підлітків 7 – 11 класів за такими темами:
Ø «Шкідливі звички – загроза здоров’ю»,
Ø «Стандарт особистості і індивідуальність»,
Ø «Правила толерантного спілкування»,
Ø «Учимось жити без конфліктів».
Для взаємодії та співпраці психолога з вчителями, проводяться засідання, наради та семінари:
Ø «Труднощі першокласників в період адаптації»,
Ø «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі»,
Ø «Особливості роботи з обдарованими дітьми»,
Ø «Причини конфліктів у шкільному середовищі»,
Ø «Впровадження мультипрофільного навчання в старших класах».
З метою створення атмосфери взаємодопомоги та співробітництва в роботі з батьками проводяться наради:
Ø «Психологічна готовність дитини до шкільного навчання»для батьків1-х класів;
Ø «Перехід дитини до навчання в старшій школі»для батьків 5-х класів.
Консультаційна робота психолога містить складання і формулювання психолого – педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження; проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги; роботу з учителями й батьками, з питань навчання та виховання, а також з інших актуальних питань.
При необхідності проводиться психологічна корекція з окремими групами учнів, з елементами психологічного тренінгу, а також індивідуальні і групові консультації для батьків та учнів.
Таким чином роботашкільного психолога, починаючи з моменту постановки проблеми і закінчуючиреалізацієюрішеньконсиліуму, є одним циклом діяльності психолога.
Практичний психолог пройшла навчання та отримали сертифікати за такими програмами:
Ø «Корисні звички» та «Цікаво про корисне»,
Ø «Тренінг для тренерів СПТ та просвітницько-профілактичних програм».