Спеціалізація школи - поглиблене вивчення української мови і літератури

Основними завданнями щодо забезпечення спеціалізації школи є:

  • Забезпечити опанування учнями норм української літературної мови, культури усного та писемного мовлення, навичок комунікативно виправданого користування засобами мови в різних життєвих ситуаціях під час створення висловлювань з додержанням українського мовного етикету; формувати національну мовну свідомість і духовність.

  • Дати учням глибокі й системні знання з усіх розділів науки поро мову на лінгвокраїнознавчих засадах.

  • Формувати вміння й навички використання мовних знань на практиці, виробити міцні орфографічні та пунктуаційні навички.

  • Навчити пізнавати за словами та граматичними формами національне світосприйняття, ментальність українського народу.

  • Виробити вміння сприймати мову як мистецьке явище, що має естетичну та етичну цінність.

  • Виховувати повагу до літературної мови, до її культури.

  • Формувати творчість та дослідницькі лінгвістичні  уміння та навички, мовленнєву компетентність.

  • Впроваджувати сучасні інноваційні технології на уроках вивчення мови та літератури.

  • Створення бази професійної спрямованості класів з поглибленим вивченням української мови та літератури.

  • Продовження вивчення життя і творчості  Василя Симоненка, чиє ім’я носить школа.

  • Спрямувати діяльність педагогічного колективу на співпрацю з Педагогічним університетом ім.М.М.Драгоманова, КМПУ ім. Б.Д. Грінченка, Київським національним університетом культури і мистецтв, Інститутом української мови АН України, Мистецьким інститутом ім.  Сальвадора Далі.

  • Встановити партнерські стосунки між школами, методичними об’єднаннями шкіл України та іншими державами.

На реалізацію проблеми школи, освітніх проектів та завдань по забезпеченню спеціалізації школи була направлена вся навчальна та позакласна діяльність. Творче об’єднання учителів української мови працювало над вивченням і узагальненням передового педагогічного досвіду, новітніх технологій, вдосконаленням професійної майстерності, розробкою методичних матеріалів. Протягом року проводились методичні наради вчителів, семінари-практикуми. Учителі нашої школи брали активну участь у районних семінарах.

На уроках української мови та літератури застосовувались сучасні інноваційні технології: створення і захист учнівських проектів, перегляд документальних тематичних фільмів, робота з комп’ютером, робота на мультимедійній дошці.

На виконання завдання «Виховувати повагу до літературної мови, до культури мови» проводились мовознавчі дослідження учнів у межах проекту «Мова мого міста»: 5-і кл. «Звідки прийшли імена і що означають?», 6-і класи «Видатні люди Києва», 7-і класи «Назви вулиць Києва» 8-і класи «Гідроніми Києва». Також проводились такі мовно-літературні заходи: «Слово Шевченка -  вічне» 6-Б кл.,, «Рідне слово» 8-А кл., «Мовний сленг школярів» 9-А кл., «Я розмовляю так, тому що...» 9-Б кл., «Мова Шевченка» 7-А кл.Протягом року здійснювалась перевірка дотримання учнями, учителями та працівниками школи єдиного мовного режиму. З цією метою було відвідано уроки у 1-11-х класах, позакласні заходи, проведено анкетування учнів 5-11 класів, бесіди з учнями та учителями. За результатами анкетувань було з’ясовано,  що для більшості опитуваних -  повага до рідної мови – це повага до самого себе і своєї держави. Оформлення класних кабінетів та приміщення школи, ведення документації, позакласні заходи - скрізь спостерігається дотримання єдиного мовного режиму.

Школа носить  ім’я Василя Симоненка. За рік   було зібрано багато матеріалу для шкільного музею В.Симоненка. Встановлено дружні, партнерські зв’язки зі школою-побратимом у м. Черкаси.  У приміщенні рекреації на другому поверсі молодшої школи створено куточок В.Симоненка. У кожній класній кімнаті є обов’язковим куточок В.Симоненка.    

Керуючись планом заходів  із спеціалізації на базі школи було проведено  районний конкурс читців поезії В.Симоненка  «Симоненківські читання»; проведено районний етап Всеукраїнських олімпіад з української мови, польської мови; відбулися творчі зустрічі з письменниками Ларисою Нецой, Марією Морозенко, Віктором Барановим,

Д. Чередніченком,  відбулися театралізовані уроки «Лісова пісня», «Сто тисяч», «У Києві на Подолі», «Сон Кобзаря», «Зоряний хлопчик». Учні 5-х класів відвідали Національний музей літератури – свято до Дня матері; захід до Міжнародного Дня книги. Були проведені відкриті загальношкільні  заходи до Міжнародного дня рідної мови «Мови рідної скарби», пам’яті В.Симоненка «Я воскрес, щоб із вами жити»,  «Слово Шевченка - вічне», свято «Мово моя солов’їна», літературна композиція «Не забудемо тебе, Тарасе», «Тема кохання у творчості українських та світових письменників», тематичні уроки, учнівська конференція «Мова мого міста»: «Власні імена». (5кл.), «Назви вулиць»(6кл.), «Видатні кияни» (7кл.), «Гідроніми Києва» (8кл.).

Четвертий рік школа працює над проектом «Мова мого міста», учні школи збирали фактичний матеріал, який потім  використали у науково-дослідницьких роботах МАН та під час презентацій власних проектів «Вулиці Києва», «Новітні годоніми Києва», «Топоніми України» «Назви різноманітних закладів міста», «Учнівський сленг» та ін. Також учні 6-7х класів проходили мовознавчу практику у картотеці Інституту української мови АН України. Кафедра учителів української мови та літератури започаткувала проект «Створи свою арт-книгу». Роботи наших учнів демонструвалися на шкільній виставці та на міському конкурсі «Книжкові майстри», де були нагороджені дипломами за І місце. Також у межах проекту «Мова мого міста» було проведено учнівські конференції «Звідки прийшло і що означає моє ім’я», урок-змагання «Філологічний експрес», «Неологізми у творчості В.Симоненка» та ін..   

У школі  були створені належні умови для проходження практики студентам Педагогічного університету ім. М.М.Драгоманова, КМПУ ім. Б.Д.Грінченка, що традиційно проходять педагогічну практику в нашій школі.

 Друк  E-mail