Ключові компетентності та критеріі оцінювання навчальних досягнень учнів
![]() |
Перелік ключових компетентностей, яких потребує сучасне життя |
Компетентність |
Сфера виявлення |
Види діяльності |
Навчальні предмети, |
1. Вміння вчитися |
Індивідуальний досвід участі в навчальному процесі |
Організація своєї праці для досягнення результату, успіху; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки |
Усі навчальні предмети |
2. Здоров’язберігаюча |
Збереження та зміцнення фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я |
Здатність вести здоровий спосіб життя у фізичній, соціальній, психічній та духовній сферах |
Основи здоров’я, біологія, фізична культура, географія, екологія, хімія |
3. Загальнокультурна |
Спілкування, толерантна поведінка в умовах культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей між людьми й народами. |
Оволодіння усним і письмовим спілкуванням у сфері культурних, мовних, релігійних відносин. Оцінювання найважливіших досягнень національної, європейської та світової культур |
Українська мова і література, рідна мова і література, зарубіжна література, іноземні мови, предмети художньо-естетичного циклу, історія, етика, психологія |
4. Соціально - трудова |
Суспільні відносин (політика, релігія, міжнаціональні відносини), трудові відносини |
Здатність орієнтуватися в проблемах сучасного суспільно-політичного життя; робити свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття індивідуальних і колективних рішень, враховуючи інтереси й потреби грома¬дян, представників певної спільноти, суспільства та держави. |
Історія, географія, громадянська освіта, економіка, етика, правознавство, філософія, технології |
5. Інформаційна |
Інформаційні та комунікаційні технології |
Оволодіння новими інформаційними технологіями, здатність відбирати, аналізувати, оцінювати інформацію, систематизувати її. Уміння використовувати джерела інформації для власного розвитку |
Інформатика, технології, математика |